gnesta.blogg.se

En blogg om människor och händelser i den underbara orten GNESTA!!!!

Godnattsagor utan lyckliga slut

Kategori: Allmänt

Precis som en turkosnaken ukrainsk ordbok ifrån 1943 var det länge sedan någon uppdatering skedde på denna poetiska fristad för yttrande. jag ber så hemskt mycket om religiös grupps klocka (UR-SEKTER, vet att det egentligen stavas ursÄkter men kom igen nu, cut me some slack)! Nej men från och med nu (sport)lovar jag en förändring och att minst tre inlägg (från Sebastian Larsson på högerkanten) kommer att ske under denna VECKA! Så hoppas ni inte är helt VÄCKA i skallen. I så fall måste ju någon VÄCKA er! För mina sår börjar likna VECK och VÄXER för varje dag. Ojoj idag känns min humor inVECKLAD. Kanske att jag har utVECKLATS under den senaste tiden. Nej men seriöst nu r(v)äcker det med skämt innan ni blir (v)äcklade och skickar torpeder mot mig så att jag måste skaffa VÄCKtare.
 
Gnesta ses av de flesta människor för vad det är, den bästa platsen som någonsin har existerat, som existerar och som någonsin kommer att existera. Men det fötter (händer) att man stöter på en beskrivning av icke önskat slag tyvärr. Denna beskrivning ges av handbollsturneringen Lundaspelens hemsida (http://results.cupmanager.net/284,2009/team/171995#results) : "Gnesta comes from Mölnbo which lies approximately 450 km from Lund, where Lundaspelen takes place." Jag vet inte om jag någonsin blivit så indignerad av att läsa något om min kära ort! Jag blir uppbragt bara jag tänker på det. Det är som att en beskrivning av Scary Movie skulle ges som "ganska rolig", en skandal för alla inblandade säger jag!
 
Motsatsen till krypas (hoppas) att ni inte blev för ledsna när ni läste om detta men om ni gråter i detta nu förstår jag er. Som sagt kommer tre inlägg att komma upp denna vecka och på lördag liras FC cupen så det garanteras senare rapporter om den! In och läs och sprid som en könsjukdom under en finlandsfärja. Kom ihåg att livet är som en festis. Inte lika god som en läsk och med lika mycket socker men trots det köper ju folk skiten.
 
Ät inte gammal rå kyckling! Mata den till grannens hund.
 
 

Kommentarer

  • Micke säger:

    TUUUUUNG

    2013-02-07 | 11:59:44

Kommentera inlägget här: