gnesta.blogg.se

En blogg om människor och händelser i den underbara orten GNESTA!!!!

Blåbärssoppa utan fruktkött!

Kategori: Allmänt

Hej alla grönvita luftballonger! Jag är så underbart ledsen över att jag varit frånvarande under denna svåra tid men jag har en bra ursäkt. Min son försökte spola ned vår iller i toaletten och som de flesta vet går ju inte en Mustela putorius aureola (illerarten) ner i en vanlig GB 06a (toalettmodellen). Jag har därför stått med toaborsten och pumpat i veckor med endast toapauser som uppehåll (vilket bara gjorde uppgiften ännu svårare ska ni veta). Men nu äntligen efter dessa veckor med detta hårda arbete är nu illern äntligen död och nere i avloppet där den hör hemma. I guess I'm a k(iller) now!

Sommaren närmar sig med orkansteg och Gnesta satsar hårt inom kulturen i år och i denna artikel kan man läsa om hur det går med förberedelserna: http://www.sn.se/nyheter/gnesta/1.1754767. Min favoritdel av denna fantastiska artikel är när de berättar att: - Nytt för i år är loppis- och antikkartan. Årets tema är smultron och ett nytt inslag är några personer som fått berätta om sina smultronställen. Låter det inte helt fabulöst att få höra om gamlingar berätta om sina smultronställen?! Jag vet inte hur det är med er men min sommar är spikad redan nu!

Nej men nu ska jag avlägsna mig men måste innan det lämna er med ett budskap. ”Livet är som en aluminiumburk, går den inte att panta är det inget att ha”! Ha koll på bloggen framöver och dela den med alla du känner för den är tillbaka för att stanna!

Simma lugnt! Ett meddelande till alla spermier hos kommunanställda.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    'Bout fucking time!

    2013-04-23 | 21:28:07
  • Trädfällning i Södermanland säger:

    Trädfällning i Södermanland, Gnesta, Nyköping och Trosa. www.fäll.se

    2023-06-11 | 17:53:27
    Bloggadress: http://xn--fll-qla.se

Kommentera inlägget här: