gnesta.blogg.se

En blogg om människor och händelser i den underbara orten GNESTA!!!!

Mer flamberande katter åt folket!

Kategori: Allmänt

Fyfan vad svårt det är att skriva en blogg alltså! Att tänka ut sina inlägg i timmar för att sedan sitta och redigera dem ännu längre vid datorn är minst sagt stressigt. Haha nej men eller så skriver man bara det som kommer till hjärnan och hoppas på det bästa! Jag har märkt att det sistnämnda är en vinnande strategi, annars blir ju inget som skrivs från den platsen där hjärtat sitter på en vanlig människa, men där jag har en replika ifrån ett 1800-talsskepp med blåa flaggor med avbildade ankor. Ojoj mer flum än vanligt idag!

Nej men nu när jag sitter här på botten av denna bubbelpool vi kallar jord, märker jag att jag fasen inte har något att skriva om. Aja det får la gå som det går, som de säger vid sveriges lokation för manligt genital. Nej men seriöst nu inget ont om Sparreholm (ni trodde jag menade Göteborg först ellerhur?). Sparreholm är ju i och för sig en extremt tråkig och lavendeldoftande ort. De har dock ett nostalgimuseum (existerar faktiskt) som får det att brinna hetare innanför farmors byxor än när Olle Jönsson från Lasse Stefanz tar sitt årliga hallonsodadopp i Varbergs läskfabrik! Vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta över det faktum att jag faktiskt visste vad sångaren i Lasse Stefanz heter. Det faktum att jag tar badet med honom varje år gör väl inte heller saken bättre. Blir förmodligen gråta och använda tårarna till att mata hamstrarna med som vanligt. Lovar de dricker som galningar testa själva!

Jag borde kanske skriva något om hur jorden kommer gå under på fredag. Det blir en spännande dag för oss alla. Nej men på riktigt, det enda sättet att jorden skulle gå under på fredag är om Per Gessle väljer att återförena Gyllene tider och bilda parti sammarbetat med nationaldemokraterna. Som symbol skulle partiet ha Tinky Winkys (ifrån teletubbies) handväska omringad av kräftskjärtar. Alltså jag vill inte vara den som öppnar era glosiga ögon med hjälp av tandpetare, men om det partiet bildades skulle alla rösta på dem bara för att det skulle vara så sjukt att det blir hälsosamt, jag vet att jag skulle iaf! Fatta deras valkampanj alltså det skulle frambringa motsatsen till tristess och då skulle till och med mitt träd resas i politikerektion.

Fan vad kul det är när man lägger ner kärlek på en plats som denna och får respons! Igår var det inte mindre än 178 unika besökare och 320 sidvisningar! Alltså jag blir lika stolt som en innebandyspelare som precis fått veta att tränaren inte behandlade alla på samma sätt utan att han var speciellt älskad, utvald. Nej men våldtäkt ska det inte skämtas om då blir anonyma kommenterare förbannade kan jag säga! Precis som en hinduisk mandarin utan topphat avslutar jag nu detta alldeles för långa och utbildande inlägg med ett viktigt meddelande... Om ni ser en brun hög ligga i snön, ät det. Om ni ignorerar det och bara äter den vita snön är ni rasister och jag vill inte umgås med några rasister om de inte har en rosa gungställning (i så fall hör av er).

Knarka lugnt (men inte för lugnt), ett meddelande från hälsoverket!

 

Kommentarer

  • Kassesson säger:

    Skön JAO, keep up the good work.

    2012-12-19 | 23:55:20

Kommentera inlägget här: