gnesta.blogg.se

En blogg om människor och händelser i den underbara orten GNESTA!!!!

Carpe diem eller nått!

Kategori: Allmänt

Dagens ritualiska inlägg kommer kanske vara lite mer seriöst än väntat, men vad gör man inte för sina blodtörstiga undersåtar. Bara för att underhållningen ändå ska vara inkluderad kommer nu en helt fantastisk ordvits: Varför ligger man alltid i säng den 25e december? Man är ju DÄCKAD efter att ha firat HJUL såklart! Jag vet, helt otrolig, men nej, den är inte tillåten för er att använda, den e fan copyrighted bitches!! Nej men ledsen om jag är tråkig det är bara det att den här tiden på året alltid tar MUSTEN ur mig! Fan ståuppkomiker skulle kunna auskultera direkt från bloggen med tanke på hur rolig jag är!
 
Nej men nu till något som faktiskt handlar om den orten vi alla är så begeistrade i, Gnesta. Det har ju faktiskt utvecklats en mindre skandal i vår kära ort inom politiken. För er som kanske är lite mindre insatta ska jag berätta det att två politiker med positioner inom Folkpartiet nyligen tvingats avgå p.g.a. rasistiska påhopp på sina respektive bloggar. Detta har faktiskt blivit uppmärksammat av större medier såsom Aftonbladet (http://www.aftonbladet.se/kultur/article15815784.ab) och Nyheter 24 (http://nyheter24.se/nyheter/politik/732177-ny-fp-man-i-blasvader-mangkultur-gor-oss-sjuka). Det skär ju faktiskt lite i hjärtat när man läser om något som detta då det drar ner det annars prickfria rykte vår ort har. Förhoppningsvis har inte alla politiker från Gnesta lika debil (efterbliven) syn på människor som dessa två för om det var fallet skulle detta samhälle krevera (falla isär) inom en snar framtid. Jag tror dock inte att detta är fallet för ni vet ju vad man säger, alla ostar har hål (tror faktiskt ingen har sagt det förut men fan vad djupt) om det inte är brieost såklart.
 
Jag ber sjukt mycket om ursäkt för detta seriösa dokumenterande men ibland måste man lära sig att livet inte alltid är en isdans på skottdagen utan mer som en innebandymatch under tsunamihot. Res er alla gnestadianer och kämpa tillsammans för att förstå mina helt sinnesjuka budskap och ordlekar. Ni är starkare som individer än som lag (titta nu säger jag emot mig själv också)!
 
Vore sjukt jävla awesome om ni kunde sprida denna blogg vidare till typ everyone you know så att fler kan ta åt sig av budskapet att hästen är en frukt som inte finns! Eller vänta lite nu, det där är ju inte mitt budskap. Det är svårt att hålla isär den sociala mediavärlden ibland men jag gör mitt bästa.
 
À bientôt mon petit escargots (kanske inte perfekt franska men fan Carpe diem eller nått) !

Kommentarer

  • säger:

    Upp till kamp mot imperialismen!

    2012-12-18 | 00:43:40
  • Albert säger:

    Skriv lite om freja... :(

    2012-12-18 | 00:57:32
  • gereeeej säger:

    nåt

    2012-12-18 | 12:51:54
  • En person. säger:

    Hej!

    En liten kort sakupplysning, det kan anses väldigt kontraproduktivt att först använda ett ord som debil, för att sen inom parantes beskriva dess betydelse, som dessutom är felaktig ur ett rent literärt perspektiv. (Enl. SaOB så använder vi inte 'psykiskt efterbliven' längre. Menmen, det är ett talessätt. )

    Förövrigt underhållande läsning och menar inte att strö salt i någons sår.

    2012-12-18 | 17:07:13
  • Redaktören säger:

    Hej "En person"! Jo jag känner själv att ordvalet kanske inte var optimalt men jag tycker det är underhållande att leka med gamla och ovanliga ord, därför fick det komma med. Jag har länge trott att ordet kan användas på det sättet men du har förmodligen rätt i det du säger. Bra att du uppskattar läsningen! :)

    PS: Kul om folk kommenterar men inläggen skrivs i hast och det vore skönt om kommentarer om grammatiska fel eller stavfel kan undvikas! När ett ord används fel som i detta fall är det dock bra att ni påpekar.

    2012-12-18 | 17:22:50
    Bloggadress: http://gnesta.blogg.se
  • Nimo säger:

    Din blogg är ju jättebra vigge!!

    2012-12-18 | 19:05:54
  • en person säger:

    Inga problem! :)

    2012-12-22 | 22:19:39

Kommentera inlägget här: