gnesta.blogg.se

En blogg om människor och händelser i den underbara orten GNESTA!!!!

Saknaden av Pokemon

Kategori: Allmänt

Tänd ett ljus och låt det brinna, låt aldrig hoppet försvinna det är mörkt nu, men det blir ljusare igen.
Ja det där var bara en liten strof jag slängde ihop under gårdagens årliga sparkcykelrally till Ullared. När vi ändå är inne på ämnet blåbärsris känner jag mig hågad att berätta om hur jäkla uppsluppen jag är över att ha jullov! Nu har jag all tid i världen till att hämta kryptonit och attackera stålmannen såväl som att skriva blogginlägg.
 
Något som har varit uppe på den blomrandiga tapeten länge nu är om Gnesta kommun ska byta län till Stockholms län eller inte. Enligt mig är detta befängt. Södermanland är sveriges tredje vackraste län och har givit oss inget annat än glädje under vår tid ihop! Sanningsenligt, hur mycket skulle Stockholm egentligen bry sig om denna fridfulla motsats till Dantes inferno(Gnesta). Mindre än vad trosabor vet om pendeltåg är svaret! Jag ber därför till de allra högsta av gudar på denna trampolin vi kallar jord, kommunpolitikerna. Gå inte med i Stockholms län, då lovar jag att blåssippor kommer sjunga Johnny the rocker ändå till nästa solförmörkelse.
 
Är det bara jag som har tänkt på att der är konstigt när det skrivs i rapporter att "personen är anhållen i sin frånvaro"? Anhållen betyder ju att man är häktad i väntan på dom, eller nått liknande, det borde ju inte vara möjligt i frånvaro. Precis lika konstigt som att man säger klart som korvspad, korvspad är ju grumligt. Aja kanske bara jag som är korkad som vanligt. Men nu är fan inlägget slut och hoppas det vara bättre än ett "tjalalala" i en Gyllene tiderhit på sverigetoppen! Kom ihåg att livet är som en repris av cops... Helt jäkla värdelöst men finns det inget bättre kollar man ju iaf (jag är djupare än en skål blomkålssoppa som mamma säger att man måste äta upp).
 
Byebye alla silldoftande gristrynen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: